Tikal, Flores, Livingston, Belize, Rio Dulce - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu Tikal, Flores, Livingston, Belize, Rio Dulce - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu

Tikal, Flores, Livingston, Belize, Rio Dulce

Door: Mathilde

Blijf op de hoogte en volg Mathilde en Pascal

15 November 2010 | Guatemala, Flores

In Flores hebben we verslagje geschreven. Het internet hielt er helaas mee op toe we het wilden plaatsen. Hier is het verslag alsnog:

Het blijkt lastig te zijn om het reisverslag bij te houden. Waarschijnlijk is dit omdat de tijd begint te dringen om alles te zien en we daarom minder rustige momenten hebben.
We zitten nu in Flores en we zijn net terug van het bezoeken van de Tikal ruines.
In Flores hebben we opnieuw een heel mooi hotel met een prachtig uitzicht over het meer. Flores is een eiland in een meer.
In Livingston hebben we Siete altaras (7 altaren) bezocht. Dit is een riviertje met 7 kleine watervallen/plateaus waarin je kan zwemmen. Heel erg mooi en bijzonder.
We zijn ook gaan snorkelen in Belize. Om dit te kunnen doen, moesten we minstens 4 andere mensen vinden die met ons mee gingen. Die konden we niet makkelijk vinden want er waren niet veel touristen in Livingston. We hebben daarom een groot bord gemaakt en deze in de straat gehangen. Uiteindelijk is het ons gelukt.
Na 1,5 uur varen kwamen we in de wateren van Belize. Het is er erg mooi: kleine bounty eilanden, witte stranden, palmbomen, kokosnoten etc.
Tijdens het snorkelen zagen we ondermeer een hele grote manta rog (1,5 meter breed). We hebben hem een tijdje gevolgd. Heel bijzonder wanneer je daar anderhalve meter boven kan zwemmen.
Onze volgende bestemming was Rio Dulce. Op dag 1 zijn we naar Finca El Paraiso gegaan. Een waterval met heel warm water valt in een rivier/bad met koud water. Het water is warm ivm de vulkanische activiteit in het gebied en alles is compleet natuurlijk. Het is er erg mooi en het is natuurlijk heel erg bijzonder.
De volgende dag hebben we een gids en een paard gehuurd om de rubberplantages te bekijken. Nu weten we weer iets meer.
Gisteren zijn we aangekomen in Flores, vanwaar uit we de Maya ruines van Tikal bezocht hebben.
Morgen hebben we een prive chauffeur die ons naar een andere Maya tempel brengt (Yaxha) en naar onze volgende bestemming in Sayaxche.

Hasta Luego!