Eerste dagen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Mathilde

Blijf op de hoogte en volg Mathilde en Pascal

24 Oktober 2010 | Guatemala, Antigua

Hier is ie dan, het eerste verslag.
Donderdag zijn we na een reis van 17 uur aangekomen in Guatemala city. Zoals afgesproken is het hotel ons komen ophalen van het vliegveld.
Het is een familiehotel. Bij de oprit van een paar huizen en garages staat een klein bordje met een naam van een hotel. We waren er zelf niet uit onszelf naar binnen gegaan.
De kamer is schoon en netjes. Het water bij de douche wordt warm gemaakt met een klein electrisch apparaatje op de douchekop. Als je de kraan niet te ver openzet werkt het prima.
De volgende dag staan we om ongeveer 8 uur sochtends buiten om guatemala city te verkennen. Door onze jetlag zijn we namelijk vroege vogels geworden.
Voor Guatemala city zijn we behoorlijk gewaarschuwd. Er zijn allemaal gebieden waar we niet mogen komen etc etc. Dit hebben we dan ook braaf gedaan. Gautemala city is druk (mensen en autos) en de lucht is niet echt schoon.
We zijn naar een museum en een botanische tuin gegaan. Vervolgens hebben we een locale bus (oude americaanse schoolbussen) genomen naar de 'oude binnenstad'. Er zijn geen haltes, je houdt de bus gewoon aan en gaat voor 1 Quetzal (ca 10 euro cent) mee.

Op aanraden van ons hostel hebben we de volgende dag een chickenbus naar Antigua genomen. De chickenbus is een lokale bus die over het algemeen best vol is. Zo ook die van ons. Op elke 2 persoonsplek zitten ongeveer 3 mensen. 6 personen per rij dus. Tussen de rijen in staan mensen.
Alles ging goed en we zijn weer een ervaring rijker.
Uit de lonely planet hebben een nieuw hotelletje gekozen 'Dona Clara'. Het hotel is tevens een touristen zaak en een meubelzaak. Bovendien kunnen we niet zien waar het huis van de eigenaren ophoudt en de winkel begint. De appartementen zien er wel mooi uit.
Dona Clara is echter niet zo goed als het er uit ziet. s'avonds zien we al snel de eerste kakkerlak. De douche is weer uitgerust met een electrisch apparaat op de douchekop waardoor het water onder stroom staat. Snachts komen ook de mieren te voorschijn.
Vandaag hebben we besloten om in 'the black cat' te overnachten. Het ziet er goed uit. We hebben al goed kunnen douchen.

Vandaag zijn we om 6 uur 's ochtends vertrokken om naar de Pacaya vulkaan te gaan. Het was de lange klimtocht zeker waard. We hebben geen lava kunnen zien. Toch zijn we heel erg dichtbij geweest. We hebben marshmallows gemaakt.

We hebben de belangrijkste regels al gebroken:
- we zijn met de chickenbus geweest
- we hebben onze tanden al gepoetst met kraanwater.
- fruit en salade gegeten
- ondanks het negatieve reisadvies van buitenlandse zaken de pacaya vulkaan beklommen.
En we leven nog en voelen ons prima.

We gaan nu kijken of we schildpadden kunnen redden in Monterrico.

Hasta Luego!

• 25 Oktober 2010 - 07:01

Marcelle:

Leuk eerste verhaal (living on the edge;) en leuke foto's! Veel plezier daar samen!

• 25 Oktober 2010 - 11:39

Wietske:

Ziet er allemaal spannend uit.Vooral die vulkaan.Ik
    ben benieuwd naar het vervolg.De kakkerlakken laten jullie toch in Guatamala hoop ik?
    Nog veel plezier!!

• 25 Oktober 2010 - 12:47

John:

Hoezo geen lava gezien? Je zit er nota bene bovenop. Blij met de foto's. Die van jullie samen staat al bij ma op het bureautje. We kijken al uit naar het volgende verslag. Groetjes.

• 25 Oktober 2010 - 20:25

Germ:

Wat een super uitzicht zeg. Net aan ansichtkaart. Veel plezier daar nog!