De dinosaurus voetafdrukken - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu De dinosaurus voetafdrukken - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu

De dinosaurus voetafdrukken

Blijf op de hoogte en volg Mathilde en Pascal

05 December 2013 | Bolivia, Sucre

Helaas, de pepernoten liggen nog in onze grote rugzakken bij onze belgische hoteleigenaar. Geen pepernoten voor Pablo maar een zout dropje ging er wel in. (Altijd spannend wanneer je buitenlanders drop voert)
Ik voelde me die ochtend als herboren. Was weer superfit. Mathilde ook al had die wat slechter geslapen waarschijnlijk door de coca-thee. Om half 7 waren we weer op pad en zouden maar twee en een half uur hoeven te wandelen en als we op tijd waren, konden we met de bus ipv de truck.
We hebben voetafdrukken van de t-rex en de brontosaurus gezien. Deze staan in steen van zo'n tektonische plaat afgedrukt dat vroeger (70 miljoen jaar geleden) een laag klei geweest was. Het is echt een spoor van voetafdrukken. Na heel veel foto's hiervan te hebben gemaakt zijn we verder gaan wandelen. Na een dikke twee uur waren we op onze plek maar hadden helaas de bus gemist. Dus weer in de truck.
Gelukkig was het deze keer een stuk rustiger (40 man) en er was zelfs plek voor ons om te zitten. Tussen twee schaapjes en een stier zaten we. Een stier? Jazeker, het 500 kilo wegende beest stond achterin de truck met zijn horens vastgebonden en een touw om zijn lijf. De dieren waren heel rustig. De stier deed een plas en ik was net buiten bereik van het gespetter. Helaas door het schudden van de truck belanden er toch nog wat druppels op mijn broek vanaf het zwengelende lid.
Een jongen, nog een beetje halfdronken van een feestje, moest zonodig een dutje doen en lag met zijn hoofd zo'n 20 cm van de achterpoten van de stier. Ook de stier moet af en een stapje doen om z'n evenwicht te bewaren wanneer de truck plotseling moet remmen en we hebben hem maar ergens anders neergelegd. We waren weer veilig aangekomen in Sucre waar we onze spullen hebben gehaald.
Na zo'n tocht boven de 3km zijn we klaargestoomd voor de echt grote hoogte. We zijn vertrokken naar Potosi wat op 4070 meter ligt. Hier blijven we een dag waarna we weer verder af zullen reizen naar Tupiza vanaf waar we de zoutvlakte zullen verkennen.

• 08 December 2013 - 19:23

Piet:

Klinkt goed allemaal. Als je in Potosi Pablo tegen komt doe hem dan de groeten van me.

• 08 December 2013 - 21:30

Douwe Sikkema:

Klinkt als het ruige werk! Hou je taai daar, en zet flink wat foto's op het net.
    groeten, Douwe en Klazien

• 12 December 2013 - 14:19

Kees En Carolien:

Goed zo! Zeg de muggen maar vaarwel. We hebben eergister jullie eigen jungle even bezocht en bijna alles leeft nog. De waterconstructies werkten niet echt, allemaal volle flesjes nog. Dus even bewaterd. En oh ja - de verwarming een flink stuk teruggedraaid. Tropisch regenwoud :)