Kanazawa - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu Kanazawa - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu

Kanazawa

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Mathilde en Pascal

10 Juli 2018 | Japan, Kanazawa-shi

Dinsdag 10 juli: Kanazawa
Vandaag was een lange reisdag. We zijn vanuit Hiroshima naar Kanazawa gegaan. Hier zullen we twee nachten blijven en kunnen we even lekker niksen.
We belanden in een guesthouse waar we de enigen zijn. Dus, we hebben een heel huis voor onszelf. We zijn gaan eten bij Itaru Honten, een restaurant waar we o.a. heerlijke sashimi (rauwe vis en garnalen) hebben gegeten. Super vers en het lekkerst tot nu toe in Japan. Het eten in Japan is over het algemeen wel goed. Ik denk beter (verser) dan in Nederland.

Woensdag 11 juli:
We staan op en krijgen ontbijt met sla en tosties. We hebben beide een korte broek en sandalen aan en trekken erop uit. De eerste man die we tegenkomen lacht ons een beetje uit. Ik (Pascal) krijg het gevoel dat we eruit zien als clowns. De Japanse man heeft over het algemeen een lange broek aan met dichte schoenen. De Japanse vrouw een rok, jurk of lange broek. Het is niet verplicht je aan deze dresscode te houden maar wanneer je dat niet doet kan je er in de ogen van (de oudere) Japanner er behoorlijk belachelijk uit zien.
We zijn gewoon verder gewandeld door parken, hebben gelunchd op de vismarkt (ook hier weer hele verse vis) en naar 1 van de mooiste tuinen van Japan geweest (Kenroku-en). Het schijnt een 'perfecte' tuin te zijn die in alle seizoenen van het jaar mooi is. Van dit soort tuinen zijn er drie in Japan.
's avonds noodles gegeten bij een Ramen restaurant aan de river met een grappige eigenaar die zijn hele restaurant behangen heeft met foto's van studenten die bij hem hebben gegeten.

• 10 Juli 2018 - 09:09

Wietske:

Lekker even uitrusten.
    Hoe lang hebben jullie er over gedaan?
    Is dat een leuke stad Kanazawa?
    Heb ik nog nooit van gehoord, maar dat zegt niet zo veel .)
    groet Wietske

• 11 Juli 2018 - 00:42

Kirsten:

Lekker genieten van rust dan!!
    Liefs,
    Kirsten