De Pampas - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu De Pampas - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu

De Pampas

Blijf op de hoogte en volg Mathilde en Pascal

29 November 2013 | Bolivia, Rurrenabaque

Om 7 uur zitten we aan het ontbijt. Aurelio (onze gids) eet standaard met ons mee. Maria (Duits meisje dat een wereldreis van een jaar maakt) doet ook samen met ons de pampas-tour. Gisteravond had ze nog twee dikke spinnen op haar badkamer maar dat doet haar niet zoveel. Net zo min als de 200 muggenbulten op haar rug. Zij was gister goed te grazen genomen.
Zelfs de huiskat heeft een wolkje muggen om zich heen. En wanneer je, zelf nog redelijk muggenloos, de kat een aai over de bol geeft zijn de muggen weer mooi verdeeld over jou en de kat.
We zijn die ochtend met de boot gaan varen om dieren te zoeken. Naast de vogels en schildpadden hebben we een kaaiman pal langs de boot zien zwemmen. Je zou 'm zo aan kunnen raken al weet ik niet of dat verstandig zou zijn geweest.
Wist je trouwens dat de paradijsvogel al een heel oude soort is? Hij eet alleen maar blaadjes uit een boom en heeft net als een koe meerdere magen.
Opeens hadden we de doodshoofdaapjes gevonden, nou ja, waarschijnlijk hadden ze ons gevonden van onze gids doet veelal de geluiden na van de beesten om ze te lokken. Hij stuurt zo onze boot recht de struiken in waar de aapjes zitten. Dat veroorzaakte wel wat tumult onder de apen maar nieuwsgierig zo als ze zijn bleven ze vlak in de buurt. Eentje kwam zelfs onze boot in om waarschijnlijk uit te vinden of we nog iets te eten voor 'm hadden.
Mathilde en Maria hebben nog gezwommen met de dolfijnen en ik bleef in de boot achter om foto's te maken.
's Middags hebben we nog een korte wandeling gemaakt waar we een gordeldier hebben gezien en samen geschommeld hebben in een liaan. Er was weer een ongelooflijk mooie zonsondergang en vanuit de douche zagen we een gekko op jacht naar muggen. 's Avonds gingen we nog met de boot erop uit om kaaimannen te spotten. Door met een zaklamp naar hun ogen te zoeken. We hebben een baby kaaiman gevonden, op het land tussen de capibaras (dat zijn een soort grote cavias van een meter)
Het was een intensieve dag en om 10 uur liggen we alweer op bed.