Hoog geeert publiek - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu Hoog geeert publiek - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mathilde en Pascal - WaarBenJij.nu

Hoog geeert publiek

Door: Mathilde en Pascal

Blijf op de hoogte en volg Mathilde en Pascal

01 April 2012 | Thailand, Bangkok

Hoog geeert publiek,
Hier zijn we dan met ons allereerste reisverslag, geschreven in Bangkok.
Degenen die op de hoogte zijn van ons drukke reisschema kunnen vast begrijpen dat het voor ons best een beetje zwaar is. We zitten nu even rustig bij te komen in een mooi ruim en netjes hostel midden in Chinatown, Bangkok.
Afgelopen vrijdag zijn we vetrokken naar Moskou. We waren van te voren een beetje bang dat de russen heel erg streng zouden zijn bij de duane etc. Onze visa hadden we in Nederland al geregeld en het verliep allemaal verassend soepel.
In Rusland aangekomen waren we een beetje ‘analfabeet’ omdat alles in het Cyrillisch alphabet is. Om bij het hostel te komen moesten we een trein en een metro nemen. Uiteraard konden we ook een taxi nemen maar die deed er hoogstwaarschijnlijk langer over, is duurder en minder avontuurlijk. De trein van het vliegveld naar Moskou was goed aangegeven en we konden bij een Engels apparaat tickets kopen. Eenmaal in het centrum van Moskou aangekomen gingen we op zoek naar onze metro –‘de groene lijn’. Deze probeerden we te vinden door de tekens van de namen op de groene lijn te vergelijken met de tekens die in het metro station stonden aangegeven. We hebben best lang (ongeveer 15 minuten) bij een metro halte de tekens vergeleken om te bepalen welke kant we uit zouden moeten voor onze halte. Na deze 15 minuten kwam er gelukkig een super aardige rus vragen waar we heen moesten. We bleken bij de ‘bruine lijn’ te staan – vandaar dat we de tekens van onze halte maar niet konden vinden.
Ons hotel bevond zich in de straat van onze metro stop. Volgens de beschrijving van het hostel moesten we ‘onder een poort door, door het ijzeren hek, naar gebouw nummer 6 en dan 80B intoetsen. We vonden al snel een grote poort met een ijzeren hek er achter. Na even zoeken bleek het hier niet te zijn en vonden we gebouw nummer 6 bij de tweede poort. We toetsten 80B in en hoopten dat het achteraf geen grote grap was. We zeggen onze naam en er wordt voor ons opengedaan. Van binnen lijkt het op een appartement waarvan 1 of 2 ruimtes ingericht zijn als ‘bed and breakfast’. De vriendelijke russische dame legt me uit dat de kamer die ik gereserveerd heb, niet meer beschikbaar is en dat er nog wel ruimte is op de 8 bedden dorm. Na even een tijdje protesteren hebben we besloten dat het te laat is om er een groot probleem van te maken. We willen immers echt wat gaan eten en Moskou verkennen.
We hebben eerst ‘typisch russisch gegeten’. Groentesoep, gebakken aardappelen, een champignon broodje, een kaasflap (net zo iets als appelvlap maar dan met kaas) en een half kippepootje besteld. Het champignon broodje bleek een rijst/spinazie broodje en het kippepootje.. tja, botje en het velletje was er nog, van binnen was het varkensgehakt. We hebben vervolgens een rondje om het kremlin gelopen en het rode plein bekeken.
De volgende dag zijn we opnieuw richting Kremlin gegaan. We hebben geleerd dat de gemiddelde rus (en dus wij ook) veel in de rij moeten staan. We hebben ’s ochtends de ‘armor room’ en de ‘diamond funds’ bekeken, het Kremlin was toen dicht. We hebben geleerd dat de russen veel van diamanten en hun rijkdom laten zien. We kunnen hier thuis eventueel meer over vertellen. Mijn tijd is bijna op bij deze computer.
‘s middags zijn we niet naar het Kremlin gegaan vanwege de enorme rij. We hebben een grote kathedral bekeken met grote bollen erop. Vervolgens snel terug naar het hostel en naar het vliegveld. Opnieuw is het vrij makkelijk verlopen op het vliegveld. De russen vond het doen van onze rugzakken in onze knal gele zakken (nadat alles door de scanner was gehaald) nogal verdacht. We moesten daarom twee maal door de scan. Maar al met al de vlucht gehaald.
Ook in Bangkok hebben ze niet het alphabet dat wij kennen. Maar gelukkig is in Bangkok alles ook aangegeven in het Engels en gaat het reizen daarom een stuk makkelijker dan het in Moskou ging. We hebben zojuist een wandeling gemaakt in onze wijk (Chinatown) en heerlijk voor slechts 7,50 euro in totaal (voor 2 man) gegeten en gedronken.

Tot de volgende keer!
Groetjes, ons

• 01 April 2012 - 18:00

Bertil & Jacqueline:

Wat een avontuur! Leuk om alles te lezen hoe het jullie vergaat. Veel plezier nog!
    Groetjes

• 01 April 2012 - 19:41

Fedde:

Wat een prachtig verslag! Ga zo door. Ik hoop dat jullie een fantastische vakantie hebben.
    Wietske en ik gaan morgen in de superavontuurlijke GEBO toerbus richting Spanje en Portugal. Ze hebben daar gewone letters en Wietske heeft een cursus Spaans gevolgd, dus volgens mij gaan we dat overleven.
    Waar gaan jullie nu naar toe?

• 01 April 2012 - 19:59

Wietske:

hoi lieverds, wat spannend allemaal.
    we zullen jullie zoveel mogelijk volgen.
    Doe alsjeblieft voorzichtig.!
    Morgen vertrekken wij naar Spanje.
    Heel veel plezier nog.
    mem

• 02 April 2012 - 12:07

Carolien:

Ha avonturiers, dat klinkt weer super. Leuk hoor, al die verschillende plekken. Weet je al wat je na Bangkok gaat doen? Ik vond Pai heel leuk en ook Kanchanaburi. Enjoy!!!!

• 07 April 2012 - 09:03

Kees En Konijns:

Goed bezig! Wat fijn dat jullie nu elke dag Thais kunnen eten. Vergeet niet om receptjes mee te nemen.Ik ben erg benieuwd naar jullie volgende bestemming en de locale cuisine.

Kees

• 07 April 2012 - 14:33

Poety En John:

nu alleen de Thaise(en omgeving) taal nog.
    als je er niet uit komt kun je ook nog even naar Kees en Kitty mailen. Kitty heeft zelf een woordenboekje gemaakt met ook nog de karakters erbij. Fijne reis verder.